Khan Academy


Khan Academy, ücretsiz bir kişiselleştirilmiş öğrenim kaynağı ve eğitim aracıdır!

Khan Academy Nedir?

• Her gün eklenen yeni eğitim videoları, interaktif alıştırmalar, problemler ve deneyler ile büyüyen dev bir içerik kütüphanesi,
• Teknolojiyi kullanarak öğrenci odaklı bir eğitim sunabilmek için gelişmiş tespit algoritmaları, yönlendirme ve raporlama özellikleri sunan bir eğitim aracı,
• Kâr amacı gütmeyen ve tüm içeriği internet üzerinde ücretsiz ve herkesin kullanımına açık olan bir eğitim sitesi,
• Son iki yıl içerisinde verdiği 1 milyara yakın ders ile dünyanın en büyük ücretsiz eğitim platformu,
• Her ay 38 milyon öğrenciye ders veren ve 2 milyon öğretmen ve eğitimci tarafından derslerinde kullanılmakta olan bir öğrenim kaynağı ve eğitim aracı.
• Microsoft’un kurucusu Bill Gates’in söylemiyle “Geleceğin eğitimi”…

Siteye Giriş için Tıklayın.

Khan Academy Kütüphanesi:

Khan Academy’nin kütüphanesinde matematikten organik kimyaya, basit toplamadan diferansiyel denklemlere, ilkokul seviyesinden üniversite seviyesine, ya da okul müfredatından bağımsız olarak finanstan tıp bilimine kadar pek çok farklı konuda 10 binden fazla eğitim videosu yer alıyor. Gün geçtikçe genişleyen Khan Academy kütüphanesinde:
• Matematik
• Fizik
• Kimya
• Biyoloji
• Ekonomi ve Finans
• Sağlık ve Tıp
• Sanat Tarihi
• Dünya Tarihi
• Uzay Bilimleri
ve daha bir çok alanda ders içeriği mevcuttur.

Khan Academy Ders Videoları:

• Ücretsiz
• Bilgisayar, telefon, tablet vb. üzerinden kolay erişim
• Arkadaşça anlatım
• Kısa, öz, net ve ortalama 8 dakikalık videolar
• Temel kavramları öğretmeye odaklı bir yaklaşım
• Örnek soru çözümleri ile yol gösteren ve öğrenciye yardımcı olan bir anlayış
• Geçmişte öğrenilen bilgileri pekiştirmeye ve bütünsel bir öğrenme deneyimi oluşturmaya dayalı bölümler
• Tam öğrenme anlayışıyla eksiksiz ve ustalaşarak öğrenmeye teşvik eden bir anlatım
• Altyazı seçenekleri ile işitme engelli kullanıcılar için de bir kaynak

Khan Academy Neden Farklı?

Khan Academy eğitimi dönüştürüyor, modernleştiriyor. Sınıfı tersine çeviriyor, evde ders videosu izleyen öğrenciler sınıfta ise öğretmen ile birlikte alıştırma yapıyor, daha iyi anlıyor ve öğreniyorlar. Khan Academy 21. yüzyılın getirdiği teknolojilerden yararlanarak eğitimdeki insan faktörünü ön plana çıkarıyor, her bireyin kendi özel ihtiyacına göre eğitim sağlıyor; öğretmen ile öğrencinin geçirdiği bireysel zamanı arttırıyor. Khan Academy sistemi kullanıcıları ne öğrendikleri ve mevcut bilgileriyle ne öğrenebilecekleri konusunda yönlendiriyor, bir sonraki aşamaya geçmeden önce test ediyor; interaktif alıştırmalar ile seviyeleri tespit ediyor, puanlar ile motivasyonu yükseltiyor ve her öğrencinin kendi hızında ve eksiksiz öğrenmesini sağlıyor.


Khan Academy ve Öğretmenin Rolü:


Khan Academy sınıflarda teknoloji kullanımı ile öğretmen ve öğrencinin birebir geçirdiği değerli zamanı arttırmayı ve sınıftaki insan iletişimini ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. 21. Yüzyılın dünyamıza kazandırdığı teknolojileri eğitim ile buluşturarak öğretmen ve öğrencinin sınıftaki iletişimini kolaylaştırır; öğrenmeyi daha verimli ve etkin hale getirir; öğretmene zaman kazandırır, kaynak oluşturur, destek olur; fakat bir öğretmenin yerini asla alamaz

Kısaca Khan Academy:

• Dünya çapında yaşanmakta olan eğitim reformunun önde gelen temsilcilerinden
• İnternet üzerinden ücretsiz, kişiye özel, içselleştirilmiş öğrenim kaynağı
• Veri temelli eğitim anlayışı ile öğretmenler için öğrencilerin kişisel öğrenim deneyimlerini yakından takip etme fırsatı sunan bir eğitim aracı
• İhtiyaçlar doğrultusunda farklı yöntemlerle kullanılabilen, kişiselleştirilebilen bir platform

Kısaca Khan Academy Türkçe:

• 2012 yılında karşılıklı yapılan bir anlaşma ile Khan Academy’nin ilk uluslararası iştirakı olarak kuruldu.
• Bir STFA vakfı olan Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı tarafından Türkçeleştiriliyor.
• Gönüllü öğretmen, öğrenci, sanatçı ve çevirmenlerin destekleriyle her geçen gün daha da büyüyor.
• Şu ana kadar Türkçeleştirdiği 5000’e yakın ders videosunu Khan Academy Türkçe web sitesinde yayınlıyor.
• 2015 yılı itibariyle Khan Academy’nin seviye tesipiti, yönlendirme ve raporlama gibi tüm gelişmiş özellikleri Türkçe olarak  tr.khanacademy.org adresinden sunulmaya başlandı.
• Khan Academy Türkçe dersleri Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan işbirliği kapsamında Türkiye genelindeki okullara ulaşacak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün desteği ile İstanbul'da belirlenen pilot okullarda Khan Academy Türkçe'nin tanıtılması ve yaygın kullanılması ile ilgili ortak çalışmalar sürdürülmektedir.
• Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kapsamında Khan Academy Türkçe derslerine Fatih Projesi’nde yer veriliyor. Şu anda ülke genelindeki tüm okullardan Khan Academy Türkçe derslerine www.eba.gov.tr adresi üzerinden de erişilebiliyor. 
• Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile yapılan bir diğer işbirliği kapsamında bugüne kadar dilediği eğitimi alma fırsatı bulamamış olan bireylerin de eksiklerini telafi etmeleri için Khan Academy Türkçe derslerinden faydalanmaları amaçlanıyor.
• Türkiye Özel Okullar Derneği ve TEGV gibi STK ve eğitim kurumları Khan Academy Türkçe'yi destekliyor ve yaygınlaşmasına katkı sağlıyorlar.

Khan Academy’nin kişiselleştirilmiş eğitim anlayışı:

• Her öğrenci ustalaşarak, eksiksiz ve kendine uygun hızda öğrenir.
• Sorun yaşayan öğrenciler geçmişte öğrendiği konuları tekrar ederek desteklenir ve daha yavaş bir hızda fakat eksiklerini kapatarak tam anlamıyla konuya hakim olacak şekilde öğrenerek ilerlerler.
• Hızlı öğrenen öğrenciler daha ileri seviyeli konulara sınıflarındaki diğer öğrencileri beklemeden geçebilir, aynı sürede zarfında daha karmaşık örnekler ya da ileri seviyeli konular ile bilgilerini daha çok geliştirebilirler.
• Öğrencinin bir kez değil, farklı zamanlarda birçok kez sorulan sorular ile konuda ustalaştığı tespit edilir.
• Öğretmenler her öğrencinin kişisel ihtiyaçları doğrultusunda planlama ve yönlendirme yapabilirler.
• Alıştırma çözerken zorlanan öğrenciler konuyu öğrenmeleri için ilgili ders videolarına yönlendirilirler.
• Her soru için detaylı anlatım ve ipuçları sitede bulunur.

Tam öğrenme:

Eğitim anlayışımız tam öğrenmeye dayanıyor. Eğitimi sağlam temeller üzerine inşa etmeliyiz. Bugün sınavdan 90 alan bir öğrenci bile aslında öğrenim hayatına yüzde onluk bir kayıp ile devam ediyor. Ya bu eksik bilgiler öğrencinin öğreneceği bir sonraki konunun temelini oluşturuyorsa? 
Ustalaşarak ve eksiksiz öğrenmeliyiz. Önemli olan her öğrencinin sınıfın ortalama hızında değil, kendine en uygun hızda öğrenmesi. Dünya genelinde yapılan araştırmalar geleneksel eğitim modelinde ağır öğrenmesi ve sınıfın gerisinde kalması nedeniyle başarısız denilen öğrencilerin tam öğrenme anlayışıyla öğrendiklerinde, kısa bir sürede sınıflarındaki en hızlı öğrenen öğrencilerden bile daha başarılı olabileceklerini gösteriyor. Her öğrenci farklıdır ama eksiksiz öğrendiği sürece her öğrenci takılmadan daha zor konuları öğrenmeye devam edebilir.

Raporlama sistemi:

   • Her Khan Academy kullanıcısı, kendisinin ya da başka bir kullanıcının eğitmeni olabilir.
Öğrenciler:
• Konuların ne kadarını tamamladıklarını görüp kaldıkları yerden devam edebilirler.
• Kendi durumlarını gözlemleyebilir, gelişimlerini takip edebilirler.
• Sitede gerçekleştirdikleri faaliyetlerle enerji puanı ve madalya kazanarak eğitim süreçlerini oyunlaştırabilirler.
Öğretmenler:
• Birçok öğrenciyi yönlendirebilir, tüm sınıfın verilerini denetleyebilirler,
• Öğrencileri ile ilgili bireysel verilere (izlediği videolar, videoları durdurduğu zamanlar, odaklandığı konular vb.) kolayca  ulaşabilirler.
  • Öğrenci verilerinin sisteme kayıt anından itibaren değişimini, ve böylece öğrencinin gelişimini detaylı istatistiklerle değerlendirebilirler.
  • Konuya hâkim olan veya olmayan öğrencileri kolayca saptayabilirler.
• Öğrenci verilerini velilerle ya da diğer öğretmenlerle kolayca paylaşabilirler.
• Derslerini daha verimli planlayabilir, sınıfın durumuna ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre dersi yönlendirebilirler.
  • Sınıf içi uygulamalarda gerçek zamanlı olarak öğrencileri takip edebilirler.
Veliler:
  • Çocuklarının gelişimini ve konu bazında durumlarını takip edebilirler.
• Çocuklarının yaptıkları ödevleri, ne kadar ders çalıştıklarını ya da nerede zorlandıklarını görebilirler.
• Öğretmenlerin yardımıyla daha detaylı istatistiklere ulaşabilir, çocuklarının sınıftaki durumlarını öğrenebilirler.
• Bir öğretmen gibi çocuklarına ödev atayabilir ya da ders çalıştırabilirler.

Okullarda Khan Academy kullanmanın faydaları:

• Khan Academy, her öğretmenin ya da sınıfın ihtiyacı doğrultusunda farklı yöntemlerle uygulanabilir.
• Her öğrenci kendi hızında öğrenebilir.
• Öğrenci ve öğretmen arasında daha interaktif bir eğitim imkanı sağlar.
• Öğrenci sınıfta aktif rol oynar, öğrenme sürecini sahiplenir.
• Raporlama sayesinde öğretmen zaman kazanır, ihtiyaçları bilir ve daha iyi odaklanır.
• Zorlanan öğrenciler kendilerine uygun hızda öğrenir, eksiklerini kapatabilirler.
• Başarılı öğrenciler daha zorlu örneklerle ve konulara daha hızlı ilerleyebilir, bilgilerini artırabilirler.
• Öğretmen dersi ilginç hale getirmek için uğraşmak ve sınıfın ortalama seviyesini tespit etmeye çalışmak yerine her öğrenciye kendi ihtiyacına göre yaklaşabilir ve iletişim kurabilir.
• Öğrenciler kendi gelişimlerini raporlar ile takip edebilirler, eğitim sürecini sahiplenirler.
• Öğrencilerin gelişimi anlık olarak izlenir ve kişiye özel anlık geri dönüş verilebilir.
• Alıştırmalar ve kazanılan puanlar ile öğrenciler bir oyun oynarmış gibi zevkle ve herhangi bir ortam ve zamanda süreklilik sağlanmış halde öğrenirler.
• Raporlama sistemi sayesinde öğretmenler derslerini daha kolay planlayabilir, öğrencilerin kişisel eksikleri ile ilgilenebilirler.
• Bir eğitim aracı olarak Khan Academy’nin amacı dersleri daha verimli ve etkin hale getirmek, öğretmene ihtiyaç duyduğu alanlarda elini güçlendirecek bir araç sağlamaktır.

Khan Academy’yi sınıfta kullanmanın farklı yöntemleri:

Khan Academy, sınıf, öğrenci ve öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda çok farklı yöntemlerle kullanılabilir, eğitim süreçleriyle bütünleştirilebilir. Dünya genelindeki uygulamalara bakıldığında en yaygın kullanım yöntemleri aşağıda anlatılmaktadır. Öğretmenler, öğrencilerinden gelen yorumlarla uygulamayı farklılaştırabilir ve daha da geliştirebilirler.
1- Sınıfta öğretilene destek için ya da dönemsel kullanım:
• Öğretmenler derste anlattıkları konuların evde pekiştirilmesi için, ya da öğrencilerini sınav dönemlerinde desteklemek için kullanırlar.
 İşlenen ünite ya da konu ile ilgili Khan Academy derslerinden video listesi hazırlanır.
 Öğrenciler her hafta, her ders sonrası ya da sınav öncesi dönemlerde videoları izlemeleri için teşvik edilir, ev ödevi verilir ya da okulun imkanları dahilinde video izlenmesi için ders saati ayrılabilir.
 Raporlama sistemi sayesinde öğretmenler hangi öğrencilerin videoları izlediklerini, kaç kere izlediklerini ve konuya ne kadar hakim olduklarını kolayca tespit edebilirler.
 Raporlama sistemi kullanmayan öğretmenler öğrencilere sordukları sorularla ders videolarını izleyip izlemediklerini tespit edebilirler.
 Sıradan ödevler yerine eğlenceli bir yöntem ile öğrencilerin istedikleri zaman ve kendilerine uygun hızda ders çalışmaları sağlanmış olur.
2- Sınıfı tersine çevirme (ters yüz etme) sistemi:
 Sınıfta zamanı daha iyi kullanmak, zaman kazanmak ve öğrencilerle geçirdikleri birebir zamanı artırmak isteyen öğretmenler tarafından kullanılabilir.
 Öğretmenler derste konuyu anlatmadan önce öğrencilerine ilgili konunun ders videosunu ödev olarak verirler. Çoğu öğretmen tüm dönemi kapsayan ya da her hafta belirli bir dersi kapsayan bir video listesi oluşturarak öğrencilere dönem başında dağıtmayı tercih ediyorlar.
 Öğrenciler ders videosunu izledikten sonra, o ders diliminde işlenecek konuya hakim olarak sınıfa gelirler.
 Öğretmen raporlama sistemi sayesinde hangi öğrencinin ders videosunu izlediğini ya da sınıfın konuya ne kadar hakim olduğunu görme şansı elde eder ve sınıfa bireysel olarak öğrencilerin ya da sınıfın genelinin konuyu ne derecede öğrendiklerini görerek gelmiş olur.
 Sınıfın durumuna göre öğretmen konuyu özetleyebilir, önemli noktaları tekrar edebilir ya da hiç anlatmayabilir.
 Sınıftaki zamanı öğrencileri raporlama sisteminden elde ettiği veriler dahilinde oluşturduğu gruplara bölerek grup çalışmasına teşvik edebilir.
 Gruplarla ya da bireysel olarak öğrencilerle raporlama sisteminin sunduğu veriler sayesinde ihtiyaçlarına yönelik ilgilenebilir, açıkları kapatmak için kişiselleştirilmiş eğitim verebilir.
 Öğrenciler konuyu istedikleri yerde, istedikleri zamanda ve kendilerine en uygun hızda öğrendikten sonra sınıfta öğretmenleri ile alıştırma çözebilir, birlikte daha fazla zaman geçirme şansı bulabilirler.
 Öğretmenler derste sınıfın genel seviyesine hitap eden bir ders işlemektense öğrencileri ile birebir zaman geçirebilir ve raporlama sisteminin tespit ettiği eksiklere odaklanarak daha etkin bir öğretim sağlayabilirler.
3- Ünite (konu) bazlı kullanım:
• Sorun yaşayan öğrencilere daha çok vakit ayırabilmeyi isteyen öğretmenler için zaman kazandırır ve daha efektif ders planlama imkanı sağlar.
• İşlenen ünite ya da konu ile ilgili Khan Academy derslerinden video listesi hazırlanır.
• Öğrencilere her hafta bu videoları izlemeleri için zaman verilir. En az yarım saatlik bloklar halinde zaman ayrılması tavsiye edilir.
• Raporlama sistemi sayesinde sorun yaşayan öğrenciler tespit edilir ve öğretmen bu öğrenciler ile birebir ilgilenebilir ya da konuyu daha iyi anlamış olan öğrenciler ile grup çalışması yaptırabilir.
• Öğretmen ile öğrenci arasındaki iletişim hız kazanır, öğretmen sorun yaşayan öğrenciye anında müdahale edebilir, öğrenci ise eksik bilgiler birikmeden önce zorlandığı konularda yardım alabilir. 
4- Eksikleri telafi ve farklı hızda eğitim için kullanım:
 Öğrencilerin derste öğrenemediği ya da eksik kalan bilgileri telafi etmek içini öğrencinin derste öğrendiklerini desteklemek isteyen öğretmenler Khan Academy’yi kullananabilirler.
 Eğer öğrencilerin geçmişten gelen eksikleri varsa ve bu sebeple derste anlatılan konuyu öğrenemiyorlarsa, Khan Academy videolarından oluşturulacak bir video listesi ile geçmişe yönelik eksikler giderilebilir ve öğrenci sınıfta işlenen konuyu anlamaya hazır hale gelir.
 Eğer sınıf seviyesinin ilerisinde öğrenciler varsa, bu öğrencilerin sıkılmaması ve kendilerini daha fazla geliştirebilmeleri için Khan Academy videolarından oluşturulacak bir video listesi ile yeni konuları öğrenmeleri desteklenebilir.
 Öğretmen, raporlama sisteminden faydalanarak öğrencilerin kişisel seviyelerine göre destek sağlama şansı elde eder.
 Eğer öğrencilerin geçmişten gelen eksikleri varsa ve bu sebeple derste anlatılan konuyu öğrenemiyorlarsa, Khan Academy videolarından oluşturulacak bir video listesi ile geçmişe yönelik eksikler giderilebilir ve öğrenci sınıfta işlenen konuyu anlamaya hazır hale gelir.
 Eğer sınıf seviyesinin ilerisinde öğrenciler varsa, bu öğrencilerin sıkılmaması ve kendilerini daha fazla geliştirebilmeleri için Khan Academy videolarından oluşturulacak bir video listesi ile yeni konuları öğrenmeleri desteklenebilir.
5- Öğrencinin ihtiyacına göre kişiye özel ders planlaması:
 Her öğrencinin birbirinden bağımsız olarak kendi hızında öğrenmesini isteyen ve eğitimi kişisel seviyede sağlamak isteyen öğretmenler Khan Academy’yi kullanabilirler.
• Farklı seviyelerdeki öğrenciler için Khan Academy videolarından oluşan farklı zorlukta listeler oluşturularak öğrencilerin seviyesine göre dağıtılabilir. İstenirse her öğrenci için bu listeler güncellenerek ihtiyaçları doğrultusunda videolar eklenebilir ya da çıkartılabilir.
• Her öğrenci öğretmen tarafından kendisine atanan video listesi ile kendine uygun hızda ilerleyerek öğrenir.
• Öğretmen öğrencilerin gelişimini raporlama sistemi ile takip eder ve gerekli yerlerde video listelerinde değişiklik yaparak ya da birebir sürece müdahil olarak öğrenciye yardımcı olabilir.
• Aynı hızda ilerleyen öğrenciler gruplanabilir ve grup çalışmasına teşvik edilir.
• Kişiye özel ve ustalaşarak, eksiksiz bir eğitim sağlar.
Öğretmenler ve Veliler için Kılavuzlar:
                                                    Tüm kılavuzları bilgisayarınıza indirmek için buraya tıklayın.

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: